Our prices include
- All the services that are specifically mentioned in each product and route. The prices include taxes and are subject to changes without prior notice until full payment is received.
Our prices DO NOT include
- National Park entrance fee, rates or others not specified unless stated otherwise.
- Tips to tour guides, drivers, bellboys, etc
- Services not specified unless stated otherwise.
- Extras of any kind or expenses not properly specified in the services included.
Changes and Cancellations
- The company: ZIG ZAG Travel reserves the right to cancel the tour under exceptional circumstances such as:
Force Majeure clauses. A full refund of the payment will be made, except the expenses derived from bank transactions
- Obligations of the client: Any change and cancellation must be notified to ZIGZAG Travel in writing, contacting Customer Service on the 24 hour assistance cell phone printed on your voucher
- In services where there are different special cancellation policies, these will be informed in detail.
For changes and cancellatios in Transfers and Tours, expenses will be as follows
Changes
- Change of date: No fees or extra service charge whenever there is availability on the new date requested and the change will be made within the time limit reported in the rate.
- Changes in a reservation regarding amount of services: no fees are charged
- Changes in a reservation regarding amount of people: no fees are charged
Cancellations
- No cost until the time limit reported in the rate
- 50 % charge until 17 PM. the day before
- No refund from 17 PM. the day before, or no show
ZIGZAG Travel reserves the right to consider granting a refund or issue a credit note to the client, in cases where cancellation fees apply.
In long weekends, Easter Week, high season, Chritmas and New Year no refunds will be made regardless how far in advance the cancellation is made
If you have a booking for any of our products or services and, without prior notice, you do not show up, you will not be entitled to any refund from us. No refunds will be given for unused services , including transfers, activities, excursions or other services informed on our website.
Claims
Any claims should be filed within 30 days of the completion of the trip or after the event that it refers, through the contact form on our website or in writing via fax. (Once that period is over no claim will be received).
Responsibilities
It is the sole responsibility of each passenger to have all required travel documents
El pasajero deberá estar provisto de pasaporte vigente y las visas requeridas según el itinerario escogido. El incumplimiento de lo antes expuesto por parte del cliente le ocasionará la pérdida de derecho a cualquier reembolso. Las consecuencias de su omisión y los gastos que se originaren como consecuencia de ello serán por cuenta del viajero, aplicándose en este caso las condiciones establecidas para el desistimiento voluntario de servicios. Lo mismo ocurrirá cuando las autoridades de cualquier país rehusaren permitir la entrada al pasajero.
- ZIGZAG Travel declara explícitamente que obra únicamente como intermediaria entre los viajeros y las entidades o personas llamadas a facilitar los servicios que se indican en los nuestro sitio web. Por consiguiente declina toda responsabilidad por deficiencias en cualquiera de los servicios prestados, así como cualquier accidente, daño, herida, retraso o irregularidades que pudieran ocurrir durante la ejecución de los servicios a las personas que ejecutan el viaje por su mediación.
- ZIGZAG Travel declina toda responsabilidad por retrasos, adelantos o anulaciones que se produzcan por parte de las compañías aéreas o de las empresas transportistas, siendo los gastos que se originen a cargo de los pasajeros.
- Si las por razones con causa justificada ZIGZAG Travel se viera obligada a suspender cualquiera de los excursiones, los pasajeros inscriptos no tendrán más derecho que el reembolso que correspondiere del importe abonado, con renuncia expresa a cualquier otro reclamo.
- Cuando el transporte se efectúe en vehículos propios o alquilados por el organizador, el viajero se somete expresamente a la legislación en materia de accidentes por carretera de la nación en que se halla matriculado el vehículo renunciando taxativamente a cualquier otro derecho que pudiera corresponderle, en virtud de los cuales las indemnizaciones serían pagadas a los interesados, beneficiarios o representantes legales en el país de matrícula del vehículo y en la moneda legal del país. El pago de las posibles indemnizaciones en caso de accidente, corresponde únicamente a las compañías de seguros.
- ZIGZAG Travel no asume responsabilidad alguna sobre los criterios y el control en el otorgamiento de categorías a los hoteles. Las que figuran en la promoción de los paquetes y en los itinerarios enviados a los pasajeros son las que oficialmente otorgan las autoridades turísticas del país.
- ZIGZAG Travel no se responsabiliza por el equipaje y demás efectos personales del cliente, los que viajan por cuenta y riesgo de éste.
- ZIGZAG Travel no se responsabiliza por las malas condiciones atmosféricas naturales, por manifestaciones, tumultos, o por cualquier caso fortuito o de fuerza mayor no imputable a la voluntad de cualquiera de las partes, que afectare el viaje contratado por los pasajeros.
Customer Acceptance
The customer acknowledges and accepts the general conditions of hiring services and such acceptance is ratified by any of the following acts:
- The full payment of the total contracted services cost before the start of the trip.
- The acceptance of the hired services bill
- Mediante el uso de una porción cualquiera de los servicios contratados.